topfoto-00.jpg
topfoto-02.jpg
topfoto-04.jpg
topfoto-05.jpg
topfoto-06.jpg

Den positive effekt af hyppig LEVEL UP = løbende højere lix-niveau som forebygger læseproblemer og fører til dygtige læsere 

96 pct. af eleverne på alle årgange kan via LEVEL UP udvikle det høje niveau 5 og 6, som anvendes i læseundersøgelser som PISA og PIRL og karakteriserer dygtige læsere og det forebygger læseproblemer. 

Det stopper 30 år med mange dårlige læseresultater. Det første var IEA fra 1991. 
Det medfører det bedste læseresultat man kan opnå - et højt niveau. 

Det medfører samtidig, automatisk,  nedenstående positive værdier. 
Hvordan det hænger sammen uddyber jeg nøje i kapitel 3 i bogen 180 skridt. Her kommer værdierne: 

  1. - Stor, indre læselyst
  2. - Selvtillid
  3. Trivsel
  4. Glæde
  5. Lyst til læring og skole
  6. Faglig inklusion
  7. Forebyggelse af læseproblemer
  8. Udvikling af samme høje niveau i sprogforståelse.
  9. Milliard-besparelser på specialundervisning i Grundskolen årligt
  10. Ændring af den negative, sociale læsearv
  11. Forebyggelse af megen forstyrrende, ukoncentreret adfærd i undervisningen
  12. Faglig stolthed og øget respekt for lærerne i samfundet
  13. Forbedrede arbejdsforhold og arbejdsglæde for lærerne

 Dette er til stor glæde for både eleverne, lærerne, forældrene, skolen og samfundet.

Bestil bog og kursus i LEVEL UP her 

Her ses plakaten, som er et piktogram til klasserne. Den viser metodens 180 LEVELS, og anvendes til læsemotivation, giver selvtillid, koncentration, tryghed, trivsel og stor læselyst, for snart at gå LEVEL UP.